Collana | Ca’ Foscari Japanese Studies
Volume 21 | Miscellanea | L’estetica del vuoto
Abstract
Questo volume fa seguito al International Festival Japan Contemporary Arts in Venice, The Aesthetics of Emptiness, organizzato nel 2022 dal Conservatorio di Musica Benedetto Marcello, dal Dipartimento di Studi sull’Asia e sull’Africa Mediterranea dell’Università Ca’ Foscari e dall’Accademia di Belle Arti di Venezia. La struttura del volume è pensata per far rivivere al lettore l’esperienza del Festival, anche attraverso contenuti multimediali, e condurlo ad approfondire alcuni dei temi emersi. Questo lavoro – fatto di suoni, silenzi, vuoti, pieni, presenze, assenze – è dedicato alla memoria di Bonaventura Ruperti.
Keywords Toshio Hosokawa • Youth • Architecture and emptiness • Japanese literature • Mori Mariko • Documentary • Akutagawa Ryūnosuke • Film genres • Hosokawa • Emptiness • Etude III • Oguri Kōhei • Shō • Lettera alla madre • Tanizaki Jun’ichirō • Zeami Motokiyo • Aesthetics • Japanese mouth organ • Aesthetic of Emptiness • Noh music • Synaesthesia • Japanese modernism • Auto-orientalismo • Estetica del vuoto • Japan aesthetics • Music composition and childhood memory • Hagiwara Sakutarō • Governmentality • Edogawa Ranpo • Japanese art • Calligraphy-painting • Ma • Bushi • Lost decades • Fūkeiron • Adachi Masao • Japanese film music • Cinema • Japanese cinema • Japanese ink painting (sumie) • AKA Serial Killer • Silence and sound • Buddhism • Calligraphy • Greek lullaby Κοιμήσου καί παρήγγειλα • Zen • Noh theater • Soundtrack • Suzuki Daisetsu • Medieval Japan • Japanese music
Permalink http://doi.org/10.30687/978-88-6969-701-2 | e-ISBN 978-88-6969-701-2 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-702-9 | Numero pagine 200 | Pubblicato 21 Aprile 2023 | Lingua it, en
Copyright © 2023 Silvia Rivadossi, Cecilia Franchini, Bonaventura Ruperti. This is an open-access work distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). The use, distribution or reproduction is permitted, provided that the original author(s) and the copyright owner(s) are credited and that the original publication is cited, in accordance with accepted academic practice. The license allows for commercial use. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.