Series | SAIL
Volume 7 | Review | Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

open access | peer reviewed
    edited by
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile

Abstract

Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.

Keywords Common European FrameworkForeign Language TeachingPASInternationally adopted individualsEFL in italian schoolsSpecial Educational NeedsDidactics of CultureglottodidatticaLanguage PolicyTFAItalian Schools Language PolicyLinguistic proficiencyflipped trainingTeaching variety-modelsformazione insegnantiItalian professional trainingedulinguisticaeducational linguisticsEuropean Language Teaching AssociationsEuropean language policiesLanguage EducationLanguage educationMultilingual learning approachItalian Language AcquisitionIntroduzione, politica linguisticalinguistica educativaMixed abilities classesForeing language TeachingIntercomprehensionCommunicative intercultural competenceItalyLegislationItalian Education SystemEarly foreing language learningEurope, ItalyWorld EnglishInterlinguistic Intercultural mediation

Permalink http://doi.org/10.14277/978-88-6969-072-3 | e-ISBN 978-88-6969-072-3 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-073-0 | Published March 1, 2016 | Language it