Series | SAIL
Volume 7 | Review | Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

open access | peer reviewed
    edited by
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile

Abstract

Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.

Keywords Italian Language AcquisitionTFAeducational linguisticsLanguage EducationInternationally adopted individualsItalyLegislationCommon European FrameworkItalian Schools Language PolicyTeaching variety-modelsedulinguisticaEuropean language policiesCommunicative intercultural competenceEurope, ItalyEuropean Language Teaching Associationsflipped trainingEarly foreing language learningInterlinguistic Intercultural mediationLanguage educationWorld EnglishForeign Language TeachingIntercomprehensionLanguage PolicySpecial Educational NeedsEFL in italian schoolsIntroduzione, politica linguisticaLinguistic proficiencyglottodidatticaformazione insegnantiPASItalian professional traininglinguistica educativaMultilingual learning approachForeing language TeachingMixed abilities classesDidactics of CultureItalian Education System

Permalink http://doi.org/10.14277/978-88-6969-072-3 | e-ISBN 978-88-6969-072-3 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-073-0 | Published March 1, 2016 | Language it